New York Neeeew Yoooooooooooooooooooork !!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu New York Neeeew Yoooooooooooooooooooork !!! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

New York Neeeew Yoooooooooooooooooooork !!!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Maart 2010 | Verenigde Staten, New York

Streetlights, big dreams, all lookin' pretty. One hand in the air for the big city!

Van deze stad heb ik mijn laatste week deel uit mogen maken en ik mag wel zeggen dat was ech wel specialemente! Na een erg lange reis vanuit Sydney van maar liefst 21 vlieguren, na 7 films, 1 muziekvideo van de Killers, verschillende nieuwe cd’s (Whitney Houston = aanrader) gezien en geluisterd te hebben terwijl ik lui achterover hing in mijn klapstoel kwam ik aan het einde van de middag aan in NYC. Heb op het vliegveld bij de douane nog wat afdrukken van al mijn vingers gemaakt en een irisscan, haalde mijn backpack op en stond even later de frisse lucht op te snuiven toen ik me af vroeg hoe ik naar mijn hostel moest. Met de shuttlebus reed ik even later het koude New York in terwijl het langzaamaan donkerder werd en ik alle lichtjes en een prachtig uitzicht te zien kreeg over de stad. Ik moest uitstappen nabij Times Square – Wowwwieee wat e-norm VET !!!! – en liep met een backpack op mijn rug en op mijn buik, naar het metrostation om het laatste stukkie te overbruggen. Kaartje gekocht, goede perron gevonden en toen stond ik met open mond en gelukkig gezichtje te luisteren naar een man die mooie liedjes speelde op de saxofoon……
Dit is New York Juut, dit is het! Whoejjjjjjjjjjjjjjjjjjj!

Mijn hostel -> Hostelling International @ Amsterdam Avenue, zag er goed uit. Beetje kostschool idee. Ik lag op een vrouwen slaapzaal van 12 mensies. En ik was zo moe ik sliep die maandag de 22ste van februari lekker uit tot 2 uur ’s middags. Warme douche want t was kouhooooooud! En op naar de supermarkt een blok verder aan Broadway Avenue om muesli, melk en fruit te halen. Verlaat ontbijtje gehad, gekeken wat er allemaal in het hostel te doen was. Bleek dat ze veel wandelingen door de stad organiseren en spelletjes- en video avonden in het hostel zelf. En ’s avonds dacht ik: diner…..in New York…..hmmmz dat wordt een pizza! En wat voor een hee, een jumbo geval -> ongelovelijk! Ik had maar 1 slice en dat kon ik niet eens op.

De volgende dag regende het pijpenstelen, de he-le dag. GETVER! Dat wordt een museumdagje. Geinvesteerd in een paraplu en op met de metro naar het museum of international photography, st. paul’s cathedral en wat rondgelopen in die buurt om af te sluiten met het Guggenheim museum. Toen ik even aan een vrouw vroeg waar het museum was kwamen we zo aan de praat en toen we voor haar flat stonden vroeg ze of ik van muziek hield-> JA! En toen gaf ze mij zomaar een cd’tje van de band van haar dochter. Wat lief!
In het Guggenheim hadden ze wel een erg speciaal levend kunstuk op de begane grond liggen: een man en vrouw die met vertraagde bewegingen met elkaar aan het vrijen waren. Okee. Ja. Dat kan natuurlijk ook! Erg interessant! Natuurlijk niet mijn interesse alleen daarvoor gehad maar ook voor de mooie schilderijen van Van Gogh en Picasso. ’s Avonds zag ik dat er een comedy night georganiseerd werd en dat leek me wel leuk. En dat werd het ook! Verschillende comedianten vuurden hun grapjes op ons af en de eerste 3 waren een beetje apart. 1 had zelfs zijn briefje met krabbels in de hand…zo maak je het er niet grappiger op zeg ik. Maar de laatste 3 waren goed en erg lachen.

Woensdag gaf ik mezelf op voor de Grande tour van Jerry die om 11:00 begon. We hadden een mooie dag uitgekozen en de 72-jarige maar vet actieve Jerry vertelde veel interessante dingen over van alles en nog wat. Een ontzettend leuke man waar we veel om moesten lachen omdat hij aparte grapjes en een aparte lach had en dat zorgde weer voor veel gelach bij Jerry en dat veroorzaakte weer veel gelach bij ons en ……..:). Kortom gezellige boel!
We hadden een leuke groep en met die leuke groep liepen en treinden en liepen en treinden we naar Brooklyn, Brooklyn Bridge, Wall Street, Ground Zero, het Woolworth en Flatiron gebouw, Wall Street, Soho/ Noho, China Town, Little Italy, Rockefeller Center, Radio City Music Hall, Times Square, Grand Center Terminal, Chrysler en Empire State Building, deden een rondvaart waarbij we langs de Statue of Liberty vaarden en zagen vele andere megahoge skyscrapers. Dit is de verkeerde volgorde maar toen ik om 2 uur ’s nachts afgepeigerd terug in ons hostel kwam zat mijn hele hoofd vol met indrukken.

Donderdag had ik afgesproken met de Engelse Jay, Canadese Alex, Egyptische Mohammed en Duitse Magdalena om door het grote Central Park te struinen. Sneeuwen dat het deed, binnen 5 minuten hadden we allemaal verkleumde kletspoten. Wij hadden eerst in ons hoofd om het hele park door te lopen maar dit verminderden we tot een kwart want op een gegeven moment dacht ik serieus dat mijn tenen in mijn all stars aan het afsterven waren.
Maarrrrr het witte landschap zag er wel erg mooi uit. Aan het begin van mijn reis in India nog in de woestijn met 45 graden en aan het einde sneeuw in New York met -5. Alle weertypes gehad! We wilden niet met de metro terug omdat we niet meer wilden lopen maar namen lekker een taxi wat je natuurlijk ook moet hebben meegemaakt in NY. In het hostel zijn we op de bank neergeploft met een warme choco. Om 18:00 uur gingen Alex, een-aardige-jongen-die-mij-leuk-vond-en-zichzelf-elke-keer-uitnodigde-als-ik-iets-ging-doen-en-mij-dat-flink-irriteerde-maar-ik-daar-steeds-niet-eerlijk-over-was-naar-hem-toe-zodat-hij-maar-doorging ;) haha, Magdalena en ik naar Times Square om kaartjes te kopen voor een Broadway show. We kwamen op South Pacific uit en dat bleek na nog even gezellig gedineert te hebben bij de Mac op Times Square een vette show te zijn van 3,5 uur.
Weer terug in ons hostel wou ik Alex afschudden door eerst naar de lift te lopen en Magdalena en Alex daar te laten en dan te zeggen dat ik toch maar met de trap ging. Alex: “oh jah ga ik met je mee dat gaat toch sneller”, AAAAH. Nou, wij bij de tweede verdieping gekomen zeg ik: “nou, was super leuk he die musical, ik ga slapen en zie je misschien morgen wel’. Wil hij weten hoe laat en waar en staat hij wel erg lang te wachten op iets (afscheidskus ?) sorry Alex ik weet gewoon nooit wanneer ik wat doe en met wie dat zie ik altijd ’s ochtends pas…doeiiii Alex!

Vrijdag sneeuwde het weer en was ik van plan om met een tour naar Tha Bronx te gaan. Ik wist waar Magdalena sliep en gelukkig was ze half wakker want t leek me leuk als zij ook mee ging. Helaas zag ik Alex niet die ochtend, joepieee! Wij met de Nederlandse Roelof, Engelse Crystal en Duitse ? en wat Spanjaarden onder leiding van onze 82-jarige gids met de metro naar de Bronx. Daar zagen we het Yankee Stadium, kon ik ternauwernood onze gids opvangen omdat hij uitgleed. Als je 82 bent moet je ook niet meer door weer en wind tourgroepen leiden maar jah…! Begonnen nog een vet sneeuwballengevecht wat echt lachen was, zagen een driveby shooting en het huis van j.lo nee grapje van die laatste 2. Nee door die sneeuw was het geen pretje om the Bronx te verkennen. In ieder geval een beetje een beeld gekregen van het gedeelte van NY waar je vroeger niet moest komen omdat het gewoon te gevaarlijk was. Maar tegenwoordig is het nagenoeg veilig en kan je er lekker de toerist uithangen. Daarna gingen Crystal en ik wat shoppen op 5th Avenue, zagen de NY library wat ook erg mooi was en treinden terug naar ons hostel omdat we om 19:00 hadden afgesproken om wat te gaan eten bij een Indiaas restaurant. Met Alex, die ons tegenkwam toen we stonden te wachten in de lobby en hij zichzelf gelijk uitnodigde voor dit etentje -> aaah irritatie!! Was supergezellig ons etentje en een leuke afsluiter omdat op mijn laatste avond van mijn reis ik weer terug moest denken aan het begin van mijn reis in India. Na het eten dronken we nog wat in bar Amsterdam en gingen naar Webster Hall nabij Times Square om t uitgaansleven van NY te ondervinden. DAT WAS GEWELDIG! Een club met 4 verschillende zalen, Vitalic draaide er nog in 1 met een top setje, lekker met onze asses geshaked in de R&B zaal en op Song 2 van Blur geheadbangt in de kelder. Heer-lijk uit ons bolletje gegaan! Om 5 uur ’s ochtends liepen we ons hostel binnen. Om 10 uur er weer uit om mijn tas in te pakken, uit te checken en afscheid te nemen van de leuke mensies die ik hier had ontmoet. Vooral met Magdalena kon ik het super vinden. Om 13 uur vertrok ik met de Chinese Utong met de metro naar de luchthaven en vertrok ’s avonds met British Airways naar Londen om daar vet snel naar een ander toestel te rennen waarbij ik gelukkig net op tijd boardde. Op weg naar ons kikkerlandje…

Start spreading the news, I'm leaving today….

Hastalapasta, KuSsSsS!

  • 05 Maart 2010 - 19:28

    Sofie Ter Schiphorst:

    Meis, wat heb jij een ervaringen op gedaan!! Pff... ik ben megajaloers... Geniet er nog lekker van...

  • 05 Maart 2010 - 21:11

    Jeannette:

    Hé Judith
    Ondertussen ben je al weer thuis in villa Berghuis :)

    Niet te geloven dat je zo'n wereldreis hebt gemaakt. Wat een ervaring, daar kun je je hele leven op teren.

    Het was leuk om je te volgen via je reisverhalen, bedankt daarvoor!
    'k Hoop je snel weer eens te zien.

    Liefs, Jeannette

  • 06 Maart 2010 - 14:11

    Je Allerliefste Zusj:

    Judith geweldig :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 104418

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: