Neem je dromen es mee de dag in - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu Neem je dromen es mee de dag in - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

Neem je dromen es mee de dag in

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 Maart 2010 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste, zeker niet allerlaatste!, verhaal over de belevenissen in mijn reis rond de wereld.
In het vliegtuig naar Amsterdam had ik al verschillende momentjes last van tranende ogen en niet door de droge lucht maar omdat ik me zo verheugde om mijn familie op Schiphol te zien.
Stappend door de deuren zag ik de bende staan MET vet spandoek MET veel roze ballonnen en MET een grappige sjerp met Miss Universe erop. Maar dat zag ik het eerste moment eigenlijk niet omdat ik al afstormde op mijn paps, huile huile huile ;) en de rest. Dikke groepsknuffel en op naar een restaurantje om even te zitten en naar elkaar te kijken. Want tja…wat moet je tegen elkaar zeggen als je zo lang bent weggeweest, waar moet je beginnen? In de auto al een lekker broodje met xxl hagelslag gehad en thuis een brunch gehad van heerlijke bolletjes en croissantjes met kaas en vlees mmmmmm! Daarna zaten we in de woonkamer en had ik de 2 pakketjes die ik had opgestuurd erbij gepakt en iedereen zijn/haar souvenir gegeven en een verhaal verteld over elk dingetje in het pakket om zo maar te beginnen. Toen we daarmee klaar waren kwam Nynke opeens aanrijden in haar bolide…hee wat lief dat ze zomaar komt! Haar begroet, zitten we net en komen Gerke en Magda aanwaaien en Onne, Esther met hun baby Eliene die geboren is terwijl ik weg was goooooh wat ‘toevallig’! Uiteindelijk had ik door dat het allemaal niet heel toevallig was. Dat hadden ze ook geregeld. Wat een leuk welkomst die zondag, ik lag dan ook heerlijk te slapen in mijn eigen bed in mijn eigen kamer met een jetlag en met de mooie beelden van die dag in mijn koppie.

Een jaar geleden….wat gaat een jaar snel! Als ik eraan terugdenk hoe niet leuk ik het vond toen ik in het vliegtuig zat naar India terwijl ik tegen mijzelf zei: “Nou Juut, hee dit was echt wel een goed idee van je NOT. Met me, myself and I naar India om maar niet over de rest te praten, HELEMAAL IN JE UPPIE….haaaartstikke leuk Juut! Maar goed dat ik over sommige dingen niet al teveel nadenk en ze gewoon doe = pluspunt ;). Gewoon boeken die hele hap en pas nadenken in het vliegtuig is het beste wat je kunt doen. Wat een stap is dit voor mij geweest. Een droom die ik vanaf mijn 18e had maar steeds niet het lef had om ermee door te zetten. En wat ben ik blij dat ik die stap gedaan heb. Daarom wil ik jullie het volgende gedichtje laten lezen omdat ik hier 100% mee eens ben en het over mijn droom gaat:

A dream is like a seed
It needs care and time to grow
Without a dream there is no goal
No hope, no place to go

For life is far from easy
With many a twist and turn
When you lose your way and stumble
It's then you start to learn

But if your dreams are clear
Even in your darkest hour
The seeds of dreams you planted
Will soon being to flower

No longer confined within your mind
Who none but you can see
Your dreams will play a role in life
So let those dreams run free

Ik heb in het afgelopen jaar heel veel kleurrijke en vernieuwende dingen ontdekt/gezien/ervaren/beleeft die goed waren voor mijn verdere ontwikkeling naar de zoektocht van mijn innerlijke ik….. die goed waren voor mijn onophoudelijke hunkering om andere culturen in mijn armen te sluiten en er deel van te zijn :p dusssssss. En toch en toch….ben ik nog steeds niet genezen van dit reisvirus. Ik ben er zelfs nog meer door aangestoken. Dit maakt mijn leven zo leuk! Maar eerst mijn leventje hier weer oppakken met mijn ontzettend lieve familie en vrienden, TOPPERS! Op naar de volgende droom…

Ik zeg: The journey of a thousand miles starts with a single step. Da is ;)!

So long, farewell, auf wiedersehen, adieu!

Judith

  • 05 Maart 2010 - 20:11

    Elly En Onne:

    Welkom terug! Het was leuk je te volgen. Financieel misschien niet, maar je bent vast rijk terug gekomen. Geniet hiervan.
    Wip es ff an met je foto's.

  • 05 Maart 2010 - 21:26

    Jeannette:

    Een verrijking van je leven, deze wereldreis die je hebt gemaakt.
    Dat je daardoor nog meer bent aangestoken door het reisvirus, dat kan ik me heel goed voorstellen.

    Maar...net als wat je zegt, eerst je leventje hier weer oppakken.
    Dan een heleboel centjes verdienen en dan....dan zul je vast en zeker wel weer op reis gaan. Het zit je waarschijnlijk toch in het bloed.

    Liefs, Jeannette

  • 05 Maart 2010 - 21:29

    Olga:

    Wow, je bent weer thuis! Zal wel ff heel erg wennen zijn de komende tijd.. Bij ons duurde het wel een paar maanden iig ;)
    Anyway, wat je zegt, je wordt er alleen maar meer reislustiger van, dat hadden wij ook.. Gelukkig valt er nog genoeg te ontdekkken! Dus heel veel reisplezier in de toekomst, en wie weet lees ik je weer eens op je waarbenjij!

    Kus Olga

  • 06 Maart 2010 - 12:18

    Saskia:

    Heeeeeeee
    Welkom thuis en neem je tijd om weer te wennen ;) Reizen is ECHT cool en was heel leuk jou hier te volgen ;)

    groetjes Sas

  • 06 Maart 2010 - 12:50

    Josien:

    He lieve Juut, leuk om het einde ook zo te mogen lezen. Ik vond het ook erg leuk om je weer te zien zondag! En je mag inderdaad super trots zijn op jezelf dat je deze stap genomen hebt! Je bent heel open en eerlijk in je verhaal en dat vind ik goed van je! Gewoon doen en niet teveel nadenken en zo nieuwe stappen zetten! Heel goed! Hoe gaat het nu met je? Heb je trouwens nog hetzelfde telefoonnummer? Ik had je nog gesmst, maar kweet niet of je dat nummer nog hebt. Tot snel! x Josien

  • 06 Maart 2010 - 16:02

    Nard:

    Hoi Judith.
    Leuk dat je weer in Nederland bent en dat alles in goede gezondheid verlopen is.`n hangover tel ik niet mee als ziekte.
    Maar wat zal ik je leuke verhalen missen, wat moet ik nu met die tijd die ik over heb ????
    Grxxtjes Nard.

  • 06 Maart 2010 - 16:52

    Bert:

    kom je binnekort nog wel tegen in het dorp , krijg jij toch een dikke knuffel en dikke pakkert van mij hihih Liefs Bert XXX

  • 08 Maart 2010 - 15:08

    Marije:

    Jammer dat je verhalen afgelopen zijn!!
    Altijd van genoten, kreeg gewoon kippenvel bij dit verhaal ;)
    WELKOM THUIS!!!
    X

  • 09 Maart 2010 - 00:55

    Dynke:

    Judith! Je bent alweer thuis... Hoop dat je het fijn hebt! Tof dat je zo'n mooi jaar hebt gehad! Jammer dat we elkaar niet hebben gezien in Oz, was wel erg leuk geweest! Je lieve familie is ook maar wat blij dat je er weer bent! Geniet er van! Veel liefs, Dynke

  • 09 Maart 2010 - 20:03

    Papsie Pierre:

    Hoi Lieve Juutje, Wat een bijzondere dag om jou weer vast te mogen houden en wat ben ik trots op jou dat jij deze reis hebt gemaakt. Dit is voor het leven !
    Zo zijn er natuurlijk meer dingen in het leven die heel erg dierbaar zijn en daarvan ben jij er een. Blijf jou mooie verhalen schrijven en vertellen waar jij gaat, iedereen zal er van genieten.

  • 09 Maart 2010 - 20:15

    Arina:

    wow, ja mooie verhalen en wat gaat een jaar toch snel he ?! Niet te geloven dat je alweer thuis bent. Je hebt mij ook alweer aangestoken met teveel reisideen !!

    Big hug van een mede reisverslaafde ! arina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 558
Totaal aantal bezoekers 104422

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: