What a wonderful world :)! - Reisverslag uit Nieuw-Roden, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu What a wonderful world :)! - Reisverslag uit Nieuw-Roden, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

What a wonderful world :)!

Blijf op de hoogte en volg Judith

18 April 2013 | Nederland, Nieuw-Roden

Niet kunnen wennen aan de thuiskomst in NL? Dit is wat je kunt doen om de onvergetelijke reis die je net achter de rug hebt, over te doen: draag een jaar lang elke dag dezelfde spijkerbroek. Neem in plaats van je koffer of handtas altijd een backpack mee. Ga uit werk niet naar huis, maar naar een hostel. Voer daar aan de bar met buitenlanders in slecht Engels discussies over de wereldvrede. Vraag op weg naar je werk de weg naar een coffeeshop. Knoop voortdurend gesprekjes aan. Schep op. Huil. Heb heimwee. Ga liftend naar je werk. Neem altijd van iedereen die je ontmoet dramatisch afscheid. Ga naar de Keukenhof. Bezoek de Euromast. Sluit je aan bij een groep Chinese toeristen op de Dam. Houd over dit alles een blog bij op waarbenjij.nu.


Tips om heimwee te voorkomen...

Echt reizen is altijd beter, maar soms is er nu eenmaal geen andere weg dan fantasie. Van mijn vriendinnetje Arina stond bij mijn thuiskomst daarom ook een pakketje te wachten waar een Bountyreep in zat, kon ik toch mooi weer even wegdromen aan de ontelbare keren dat ik met een rietje het koude kokoswater uit een kokosnoot zat te lurken op een idyllisch strandje.
Als jullie mij de komende tijd betrappen op rare trekjes/acties dan weten jullie dat dit komt doordat ik met de rest van de tips van Arina aan de slag ben gegaan...:p ->

1. SPECTACULAIRE SURVIVALTOCHT IN DE JUNGLE. De goedkoopste manier om naar Suriname/de Amazone te reizen is via broccoli. Er is nauwelijks verschil tussen het uitzicht uit een helikopter boven de jungle, met wat je ziet als je dichtbij naar broccoli kijkt. Wat ook kan: maak je eigen mini-jungle met kamerplanten. Idealiter in de badkamer, waar je de luchtvochtigheid kunt nabootsen. Download junglegeluiden. Weinig tijd? Bezoek de Intratuin. Of Google Street View: ook de Amazone is ontsloten.

2. ONBEPERKT DUIKEN IN TROPISCHE WATEREN. Koop een duikbril en ga naar de dierenwinkel. Zorg dat de verkoper is afgeleid. Dompel je hoofd onder in het aquarium. Kijk je ogen uit. Voor de snelle dip tijdens je werk: zet een vissenkom op je bureau.

3. RETOURTJE HONDURAS. Meditatieoefening. Koop een banaan uit Honduras. Eet de banaan. Ga vervolgens op de schil staan. Bedenk dat je nu op een stukje Honduras staat.

4. SPOTGOEDKOOP NAAR KUALA LUMPUR. Door globalisering ziet de wereld er overal hetzelfde uit. De McDonald's in Oldenzaal, bijvoorbeeld, verschilt niet wezenlijk van een McDonald's in Kuala Lumpur. In Oldenzaal kun je je dus eenvoudig in Kuala Lumpur wanen (en andersom). Aldus kun je via de Mac wereldwijd naar bijna elke stad reizen. Zet eventueel een koptelefoon op om geluiden weg te filteren die de illusie verstoren.

5. DE TRANSSIBERIE EXPRESS. Ideaal voor treinforenzen. Doe in de trein op weg naar je werk simpelweg even je ogen dicht. Zet eventueel een koptelefoon op met Siberische hits.

6. WILDLIFE-SAFARI KRUGER PARK. Ga naar Beekse Bergen, neem biltong (Afrikaans lekkernij) mee en praat de hele dag Zuid-Afrikaans.

7. CULINAIRE WERELDREIS. In Amsterdam heb je ruim 170 nationaliteiten. Al die mensen hebben hun eigen restaurantjes en toko's. Ga elke dag in een ander exotisch restaurant eten. Woon je in een dorp? Ga naar de afhaalchinees. Geen afhaalchinees te vinden? Koop nasikruiden.

8. PELGRIMAGE NAAR SANTIAGO DE COMPOSTELA. Koop een hometrainer. Fiets elke dag honderd kilometer. Bid. Hou een dagboek bij. Praat onderweg in jezelf.

"I have no special talents. I am only passionately curious" (Albert Einstein)

Dream big, <3 Juut.

- I'll be back ;) -

  • 18 April 2013 - 19:12

    Nynke4:

    Woehahahaahaa prachtig stukje! Ik ga er zeker een paar opvolgen ;)

    xxxx

  • 18 April 2013 - 19:31

    Nard.:

    Hoi Judith, zijn goede adviezen maar je weet zelf wel dat het niet werkt je bent namelijk de geuren
    cq de stank het gebedel en de verschillende weer type`s vergeten.
    Misschien kan je hier in de peel `n keertje op excursie komen.
    Groetjes Nard.

  • 18 April 2013 - 19:44

    Annemiek:

    HA Ha Ha Fantastisch, wat een Mooie Denk Beelden Net Echt!! Ik dacht Al, waarom Loopt Ons Juutje de hele week met een Rugzak, ja ja even terug naar de TYd Liefs Mam XXX

  • 18 April 2013 - 21:09

    Janet:

    Dit had ik even nodig Juut, DANK!!! Ik denk veel te vaak 'wat doe ik hier...' Nog twee tips:
    - Toko's hebben diverse biertjes uit verschillende landen! (ja, die heb ik echt uitgeprobeerd)
    - dun matrasje op de vloer leggen, mosquitonet ophangen en in je slaapzak kruipen (zo ver ben ik nog net niet)
    Sterkte! ;-)

  • 18 April 2013 - 21:14

    Josien :

    Haha, wat een geweldig mooi stukje Judith! Fantastisch beschreven ;)

  • 18 April 2013 - 21:20

    Arina:

    Haha ja goede tips he ! Ik ga morgen weer ff een decaf latte halen bij de Starbucks..doe ik ff of ik in New York ben ! Kuzz

  • 19 April 2013 - 06:51

    Florin:

    Whahahaha wat een fantastische fanasie!!! Ik zie het je in mijn fantasie ook allemaal nog doen ook !! Hahaha ik ga wel mee naar de mac als reismaatje ;) xxx

  • 20 April 2013 - 22:58

    Marian:

    Nasi kan ik afchecken...
    Banaan is ook gelukt!

    Zo op weg naar m'n bedje, dromenland is ook een bestemming toch...

  • 22 April 2015 - 10:22

    Edgar:

    wat een geniale tips!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 4101
Totaal aantal bezoekers 104430

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: