Holy cow! - Reisverslag uit Khajuraho, India van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu Holy cow! - Reisverslag uit Khajuraho, India van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

Holy cow!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Maart 2009 | India, Khajuraho

Als eerste wil ik echt even zeggen dat ik de berichtjes n.a.v. mijn vorige verhaaltje echt zo leuk vond om te lezen! Werd er emotioneel van, zo lief allemaal! Bedankt iedereen -> ik hou dervan !!!!!

4/3 Superleuke mensen ontmoet bij 't ontbijt: 2 NL's dreads (Paul & Olga) en een Canadees meisje Julia. Ben met Elisabeth wezen kijken voor een Sari en heb een supermooie gezien ma niet gekocht. Misschien later als ik in Delhi terugkom.

Sari's worden hier superveel gedragen of punjabi's. Dat is een tuniek met lange broek waar de vrouwen een lang shirt overheen doen en meestal een sjaal. De Indiase vrouwen zien er zo mooi uit! Meestal hebben ze veel armbanden, enkelbanden en ringen om en niet te vergeten een dikke neusknop. De mannen...tja beetje bollywood stijl, kennelijk is hier de mode om een vet hoge spijkerbroek te dragen (niet erg aantrekkelijk) de vrouwen zijn mooier.

Met Merion en Elisabeth naar het Rode Fort gegaan waar we trouwens niet binnen zijn geweest (Paul de dread zei achteraf dat t focking boring was dus gelukkig niks gemist ;)!).
Na t Rode Fort in een Jain tempel wezen kijken wat sehr apart was. Bij t tempeltje zat n dierenkliniek voor vogels. Vooral duiven. Ik zag al 'n jongen naar binnen gaan met een dode duif en dacht: watskeburt?? Blijkt dat Jain mensen geloven dat het leven van een dier hetzelfde waard is als dat van een mens. Als ze een kakkerlak doodtrappen is dat slecht voor hun karma. Blijkt zelfs dat sommige Jain mensen muggen voeren, hoe raar is dat! Op de eerste verdieping van de kliniek worden duiven opgevangen die al half dood zijn, nog maar 1 vleugel hebben etc. Ze stoppen die in een klein hokkie voor 6 maanden, verzorgen ze en als ze dan 'beter' zijn dan kunnen ze naar de 2e verdieping. Echt zo zielig!Voor sommigen moet t echt een kwelling zijn, die worden heus niet meer beter...zag een paar duiven die toch echt met hun pootjes omhoog lagen maar volgens de verzorgers waren die verlamd duzzz. Op de 2e zitten veel duiven in een hok en der is genoeg ruimte om te vliegen. Op de 3e kunnen ze wegvliegen maar de meesten kiezen ervoor om te blijven omdat ze zo goed verzorg zijn haha en gelijk hebben ze!

Ik ga trouwens nu steeds meer in t Engels denken nu ik dat de hele tijd spreek. Erg grappig de eerste dagen had ik ook dat ik soms vergat dat andere mensen geen Nederlands verstaan. Zei ik iets vet enthousiast, bijv.: ooh moet je die koe daar zien! Gaapten Elisabeth of Melissa mij aan-> what are you saying??? oeps haha viel bij mij toen pas t kwartje. Effe wennen hihi.

Na de tempel gingen we naar de Jama Mashid, een moskee. Met een bloemetjesgordijnjurk wat alleen toeristen aan moesten gingen we naar binnen maar we werden meer gefotografeerd dan de moskee zelf, alle mannen vonden ons bijster interessant kennelijk.

5/3 Backpack weer ingepakt, waar in hemelsnaam stop ik mijn bergschoenen/jassen/spijkerbroek in... ow, vet moeilijk! Uiteindelijk toch gelukt. Doel van mijn inpaksessie was dat ik 's avonds samen met Merion op de trein en bus naar Khajuraho zou stappen. De treinreis duurde 14 uur en de bus 6, heftig!Een voorbeeld van hoe t ook kan (in vergelijking met de NS) ons treinkaartje kostte 2,5 euro...jaja!
Trouwens alles is hier zoveel goedkoper dan ik dacht. Een overnachting in een budgethotel kan voor 2 euro. Ik kom de dagen hier door voor ong. 600 rupees wat minder is dan 10 euro, goed voor mijn budget want ik had t berekend op 25,- per dag. Ik leef hier ook volgens de maatstaven van India dus ik handel en loop weg en handel weer verder, maak er kortom een mooi toneelspel van, totdat ik me niet meer afgezet voel en t goedje koop. En dat vaak voor maar 50 cent ofzo WAAR PRATEN WE OVER?!

Overdag met Merion naar de Lotus tempel geweest en naar de India Gate waar we weer vaak werden gefotografeerd. Heb nu met Merion afgesproken dat we op elke foto een andere pose aan moeten nemen haha, hilarisch. Hebben de meest makkelijke al gehad nl!

's Avonds op de trein gestapt, oh my god, moeten er zoveel mensen in een 6- persoons slaapcoupe? t is toch maar voor 6....Dat was 1 van onze gedachtes maar na een uur gingen de mensen die een zitkaart hadden verkassen gelukkig. 1 jongen die bij ons zat was n beetje raar, hij bleek geen ticket te hebben en dat dachten de Indiase mensen al. Echt joh, heel lief ze vertelden ons dat we op moesten passen en dat hij waarschijnlijk uit was op onze bagage, gingen ze vet tegen die jongen tekeer totdat hij na een tijdje wegging. Uiteindelijk gingen we 'slapen' ma met een man die enorm lag te snurken en koudheid ist niet makkelijk!Was gebroke,toen kwamen we aan in Jhansi, gingen met de tuktuk om 5:30 's ochtends naar t busstation waar de bus nog stond te wachten.
Moesten nog een uur wachten totdat de bus vol was met bagage en mensen en daarna hadden we nog zo'n 6 uur zonder wc stop maar met veel andere stops te gaan. Kan er niet veel over uitweiden maar stel mij maar voor in een overvolle bus (enige toeristen trouwens) met een kindje op schoot die iemand kwijt moest en met een oma slapend op mijn schouder dan weet je genoeg haha. Wat een belevenis. Aangekomen in Khajuraho ingecheckt voor 1,5 euro per nacht in de Jogi Lodge.

6/3 en 7/3 Okeee heb nu door dat ik een beetje teveel te vertellen heb en dat ik wat in moet korten, dat gaat moeilijk worden...
Najah Khajuraho staat bekend om zijn tempels met erotische afbeeldingen. Een rustig en klein plaatsje vergeleken bij Delhi. Hebben hier al veel 'vrienden' gemaakt. Veel mannen proberen een praatje met je te maken en je naar hun winkel te lokken, ze lopen met je mee of je t wilt of niet en staren volop naar je. Je bent hier nooit alleen, soms een beetje irritant maar zie er de grappigheid wel van in. We worden nu vooral gestalkt door 2 jongens: Lucky nickname voor Rhavin en Charlie (Chaplin). Zij hebben ons veel laten zien en we zijn ook bij Charlie thuis geweest en hebben daar Chai (soort thee met melk) gedronken op het dak van zijn huis. En hebben daar relaxt gekletst en gelachen. Maar ze waren een beetje te opdringerig, wilden teveel afspreken en dat werd wat vreemd. Ze wilden bijv. met ons op de motor naar een meertje gaan zwemmen, relaxen en zonsondergang bekijken maar dat leek Merion en mij niet een heul goed idee dus zeiden we dat we t heel aardig van hun vonden maar dat we niet mee gingen. Daar konden ze niet zoveel mee en gingen er maar op door. Ze wilden steeds dat we beloofden om er te zijn op een bepaalde tijd en wilden ons de hand schudden. Wij handjes schudden,laat Merion mij achteraf zien dat er in de Lonely Planet staat dat als je een Indiase man de hand schudt je dan laat zien dat je met elkaar gaat. Weer wat geleerd!Ook had ik gelijk moeten zeggen dat ik getrouwd was maar in plaats daarvan zei ik dat ik een vriendje heb. Tja een vriend in Holland zit in Holland en niet in India dus maakt hun dat niets uit en blijven ze je maar versieren. Een van de eerste vragen van een man is meestal of je getrouwd bent en waar je man dan is. Die van mij is op zakenreis in Delhi, dan weten jullie dat ;).

Nouja tis toch n beetje moeilijk, uiteindelijk weet je nooit waar je in beland ook al lijken mensen nog zo aardig. Indiase jongens denken dat buitenlandse meisjes allemaal heel makkelijk zijn in hun sexuele praktijken en das mooi scoren. Weet nu ook dat je eigenlijk geen enkele Indiase man moet geloven omdat er altijd wel een bijbedoeling is. Dat is ook wat ik van de verhalen van andere backpackers hoor. Ook staan er in de Lonely Planet veel dingen waar ik wat aan heb.
Wauw, als je tot het einde van dit verhaal bent gekomen........-> RESPECT!! haha

Tutsje voor jullie allemaal lieverds en keep writing me!

  • 07 Maart 2009 - 15:58

    Johan Ananias:

    Hey Judith,

    heb net ff in een stuk je verhaal gelezen... zeer indrukwekkend!! Ik is JALOERS...

    Geniet er lekker van blijf vooral schrijven!

    Succes,

    greetz Johan

  • 07 Maart 2009 - 16:00

    Madzia:

    Juditka, wat voor verhalen!! Wow, niet te geloven!!:) Jalousssssss, echt!! :/;P
    Pas op voor de jongens daar - dat is wel waar om niet 100% te vertrouwen. Dat geldt niet voor iedereen, maar.. voor de meeste wal... ;):)
    Gelukkig ben je daar niet alleen en dat maakt ook een verschil, toch?
    Ik ga nu foto's bekijken die op de pagina staan... En vanavond - eten in de wokrestaurant met de groep! Jammer dat je niet mee bent... :(':(
    Maar als je terug komt gaan we iets nog organiseren! :) Tijd zat!

    Nou, geniet maar van aankomende dagen en avonturen! Hou je taai,
    Dikke vette ZOEN van mij (en Herkules)!

  • 07 Maart 2009 - 16:06

    Ronald Drent:

    Heej judith, volgens mij ging er op hyves wat mis, dus heb ik je verhaal maar ff gelezen. ben ik weer op de hoogte van al je adventures! verhalen schrijven gaat je goed af. haha...ik lees er zo doorheen. blijven doen...kan ik mooi meegenieten. heel veel plezier nog daaro! groetjes!

  • 07 Maart 2009 - 16:07

    Tom:

    Najah waar blijven de Erotixchr foto's! Je beleefd al erg veel, lig lekker op de bank je verhaal te lezen, praat maar lekker van je af, hoe meer hoe beter het beeld! Was de nachttrein kleiner/ranziger dan in China destijds?
    X Tom

  • 07 Maart 2009 - 16:46

    Jeannette:

    Hé judith.
    Nou, je hebt het wel naar je zin begrijp ik uit je verhaal! Geweldig joh! Het begin was misschien een beetje moeilijk maar zo te lezen geniet je nu met volle teugen. Veel plezier, ik zie je volgende verhaal al weer met spanning tegemoet. Leuk hoor! Liefs, Jeannette

  • 07 Maart 2009 - 16:47

    Birgit:

    wat geweldig om al je verhalen mee te kunnen lezen.
    ik zie jou daar al helemaal voor je met kind op schoot en oma op je schouder ;)
    pas goed op jezelf! geniet en ervaar!

    kusj bir

  • 07 Maart 2009 - 16:53

    Johanna Remerie:

    Hee hee lieve Judith!

    Wow wat maak je een boel mee daar zeg! Heerlijk zo'n lang verhaal en super om te horen dat het zo ontzettend goed met je gaat daar lieverd.

    Geniet!

    Dikke kus en knuffel

  • 07 Maart 2009 - 17:01

    Jaap & Laura:

    Dag lieverd,

    Zo te lezen ben jij al aardig geïntegreerd in India!
    Goed om te horen dat jij het naar je zin hebt en leuke mensen ontmoet.
    2 euro voor een nacht….daar krijg je hier in Nederland nog geen handdoeken voor!
    20 uur met het openbaar vervoer reizen, een lange zit zeg! Je hebt vast onderweg veel van het land gezien. Geniet ervan en wij kijken uit naar je volgende verhaal.

    Dikke kus

  • 07 Maart 2009 - 17:04

    Henriette:

    Nou dat was niet moeilijk hoor om tot het einde te blijven lezen...
    Veel te leuk allemaal!!
    En nu maar weer wachten op je volgende avontuur ;-)

    Kus x

  • 07 Maart 2009 - 17:09

    Josien :

    He Juut, leuk om weer van je te horen! Ik word er blij van als ik je verhaal lees, wat maak je leuke en interessante dingen mee. Jemig, wat een treinrit! Moet er niet aan denken, haha. Leuk dat je andere mensen ontmoet. Ennuh, pas op voor de jongens daar he? Lieverd, geniet daar!

  • 07 Maart 2009 - 17:15

    Hennie:

    Hee lieverd
    Nou ik heb je verhaal tot het eind gelezen hoor..en geniet er van...
    Pas je een beetje op voor die kerels.......maar ik snap ze wel hihi
    Liefs Hennie

  • 07 Maart 2009 - 18:00

    Frank Veenstra :

    Hee Judith,

    Wil jij mij niet meer mailen met al deze mooie verhalen. Ben vreselijk jaloers !! AHahah grapje. Wens je veel plezier en ga je verhalen zeker volgen!

    x

  • 07 Maart 2009 - 19:23

    Gea:

    Hallo juutje

    Superleuk verhaal, volgens mij heb je het al reuze naar je zin en wij kunnen lekker mee genieten.

    veel plezier en pas goed op jezelf.

    dikke kus

  • 07 Maart 2009 - 19:25

    Josien:

    He Juut, hoe gaat t trouwens met het eten daar? Overleef je het allemaal met die hete pepers?

  • 07 Maart 2009 - 22:10

    Sofie:

    zaten we anderhalf jaar geleden nog samen in China, zitten we nu allebei weer in een ander land en allebei aan de andere kant van de wereld! Leuk om je verhalen te lezen...trein klinkt een beetje chinees ;)
    Lees alweer helemaal dat je het naa rje zin hebt. veel plezier nog en succes met de opdringerige mannen, hier in suriname heb ik er ook last van... ;)

    liefs,
    sofie

  • 07 Maart 2009 - 23:46

    Alie:

    Hallo Judith,

    Al heel laat hier en ik lees je verhaal. Wat schrijf je toch gezellig. En wat beleef je al veel en nog maar zo kort daar.
    Pas goed op jezelf, maar Ik denk dat dat wel goed zit, als ik dat zo lees.

    Ga nu slapen, doei Alie

  • 08 Maart 2009 - 06:32

    Marijke :

    Hallootjes lief zusje!!

    Ritzo heeft tijdens mijn kotspraktijken je verhaal voorgelezen. Hoe romantisch! Ik zat te genieten ;P! Haha was heel blij weer wat van je te horen!! Super toffe verhalen!!

    Doeg lief schatje! Kus

  • 08 Maart 2009 - 13:05

    Mam:

    hoi lieverd.Blij te horen dat alles goed gaat.Heb je daar veel winkeltjes? is de kleding ook zo goedkoop,want dat is toch een lachertje wat het allemaal kost.kan je het geld straks wat je hier over houdt weer aan wat anders besteden.Ben je al een beetje gewend aan het cultuur en is het eten ook een beetje te eten?wacht in spanning af op je nieuwe verhalen Liefs MAMA xxx

  • 08 Maart 2009 - 13:30

    Bengie:

    Yo Juutje,

    Ik lees nu heel brak je verhaal, dus had wel moeite met de droge tekst;) (grapje natuurlijk, je blijft wel lezen om datt zo interessant is allemaal!!) Ben vanochtend om 10:15 terug gekomen van Trance Energy dus dan weet je een beetje waar ik vandaan kom:)

    Echt heel leuk dat je 2 Dreads hebt waar je een beetje mee op trekt, wordt het wel allemaal een stuk leuker van allemaal!

    Vermaak je nog wat! en ik kijk uit naar je volgende boeiende verhaal!!

    Kiss

  • 08 Maart 2009 - 14:51

    Ineke (Your Aunt):

    Hallo Judith
    wat leuk zo in India en heuse wereldreis.
    Lieke en Richard zijn ook in India geweest en vonden het geweldig!!
    Alleen werd Richard een beetje ziek en belande in een Privé Kliniek (dat is dan de beste plek)en of andere bacterie (als je in India bent heel gewoon dat zoiets op loopt)maar wel naar een privé kliniek gaan.
    En ze vertelde ons dat de mensen heel vaak met je op de foto willen of een foto maken omdat een buitenlander (blanke) als bijzonder wordt gezien en ze het een eer vinden om met je op de foto te mogen.
    Heel veel plezier in India!!!
    Geniet ervan!!!
    En oppassen hé.

    Groetjes

    Your Aunt Ineke

  • 08 Maart 2009 - 15:25

    Arina:

    haha zo te horen moet je de mannen van je afslaan : al een nep trouwring omgedaan? Schijnt echt te helpen ! en gewoon genieten van alles, jeetje wat gaaf die verhalen ! Ik kijk uit naar de volgende !!

    Big hug van carnavalsmaatje Arina

  • 08 Maart 2009 - 16:11

    Stefan & Carmen:

    Jippie, weer een verhaal van jou! Zooo leuk om te lezen... klinkt echt geweldig wat je allemaal beleefd. Hou je taai en geniet van ieder moment!

    Hier trouwens alles goed! Gisteren gewokt met 'de bende' ;-) en daarna stappen in de pompstee... apresskien! Was gesjellie :)

    Nou we kijken alweer uit naar je volgende story :)

    xx Stefan & Carmen

  • 09 Maart 2009 - 07:25

    Yvonne:

    Judith!

    Wat een avonturen man. Super om te lezen. Blijf maar lekker van die lange verhalen schrijven. Pas op voor enge mannen!

    Liefs Yvonne

  • 09 Maart 2009 - 08:14

    Arjen En Marije:

    Hoi Judith,

    we lezen met veel plezier je verhalen, blijf vooral veel schrijven. Veel plezier en geniet er van in India.

    Groeten Arjen en Marije

  • 09 Maart 2009 - 10:41

    Majken:

    heee juutje,
    klinkt goed zeg. heb ervan genoten je verhaal. maar ehhhhhhhh die tempels met erotische afbeeldingen, heb je daar iets van geleerd??? hihihihi
    have fun.
    kus majken

  • 09 Maart 2009 - 11:53

    Myriam:

    Hoi Judith,

    Erg leuk om je verhalen te lezen en zo zelf weer terug te denken aan mijn reis naar India. Wel stoer hoor dat je dit in je eentje bent gaan doen en wens je nog veel succes en plezier tijdens de rest van je wereldreis!

    Groetjes Myriam

  • 09 Maart 2009 - 16:17

    Kim:

    hooooi
    hoe gaat het?
    heb je het leuk in alle landen?
    kusje (L)
    wil je me iets sturnen op hyves!!

  • 09 Maart 2009 - 17:34

    Nard:

    Oh Judith.
    Wat maak je veel mee ik lees het met veel genoegen. Het Rode fort is dat `t zelfde als het paleis van de wind, met alleen een hele mooie voorgevel. En ben je al in de voetsporen Ghandi geweest cq Taj Mahal en dan te bedenken dat ze daar aan de andere kant van de rivier `n zwart marmeren tempel wilde bouwen.
    Niet normaal wat je allemaal meemaakt geniet er van en blijf vooral schrijven, kun je over `n jaar op alles terug vallen want er zal voor jou toch wel iemand alles uitprinten zodat je bij thuiskomst nog eens alles terug kunt lezen want wat je allemaal meemaakt is te veel om in je bolletje op te slaan.
    Lieve groetjes Nard X

  • 09 Maart 2009 - 20:23

    Papa Pierre:

    Geweldig verhaal, heb er van genoten wat een belevenissen! Ben best heel trots op jou dat jij dit allemaal doet. Was wel heel leuk om even te msnen.

  • 09 Maart 2009 - 20:26

    Oma Berghuis:

    Oma wil ook even laten weten dat ze blij is dat jij zo te volgen bent.
    Van Oma krijg jij ook een dikke kus.

  • 10 Maart 2009 - 11:15

    Frank:

    Hee Laiverd,

    Eindelijk kan ik 'even';) je verhaal lezen! De vvv in france zijn niet echt uitgerust met goed internet

    Wat een belevenissen he!!Vind het echt knap van je dat je zo snel al je draait hebt gevonden en al zoveel hebt gezien. Laten die manne daar maar oppassen anders gaat je "man" echt op zakenreis naar Delhi haha;)

    Geniet ervan lieverd! hou je taaaaai en hopelijk snel skype

    kusss

  • 10 Maart 2009 - 21:16

    Nynke:

    Lieve Juut,

    Weer heel wat meegemaakt lees ik wel, doe je goed!
    Leuk om je laatst ff op msn te spreken, 't was kort maar krachtig!:D
    Have fun en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Tut'n

  • 12 Maart 2009 - 14:58

    On&Es:

    He lieverd,
    Jeetje wat een belevenissen. Wou dat ik het ook in me had dat reizen..Wat een ervaring he!!En we vinden het echt super dat je ons zo op de hoogte houd..Blijf genieten van alles wat je ziet en doet en pas natuurlijk heeeeel goed op jezelf..Hier in het koude kikkerlandje gaat toch alles zijn gangetje..Have fun meis!!!!tot je volgende verhaal!!dikke tuut van On en Es

  • 12 Maart 2009 - 15:48

    Alie:

    Jammer,voorgaande lukte niet.
    Wilde je even een goedemorgen wensen!

  • 15 Maart 2009 - 21:40

    Hennie:

    Hee meisje
    En geniet nog steeds een beetje van alles!!
    Hier gaat alles z`n gangetje
    Liefs Hennie

  • 16 Maart 2009 - 21:34

    Stefan & Carmen:

    Geweldige foto's zeg, echt indrukwekkend!!

    Enjoy :)

    xx

  • 16 Maart 2009 - 21:43

    Bengie:

    Super foto's!!

    (K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Khajuraho

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 104420

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: