Oh tasj mahaAAAAAAL - Reisverslag uit Būndi, India van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu Oh tasj mahaAAAAAAL - Reisverslag uit Būndi, India van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

Oh tasj mahaAAAAAAL

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

22 Maart 2009 | India, Būndi

Zo daar ben ik weer met een nieuw verhaaltje voor bij de koffie/ 'n koekje/ begin van de dag/ voor gtst watjewil...whioeeee!!
Tis moeilijk om 2 weken te beschrijven, want t is alweer een tijd geleden, maar I'll try!

Na mijn vorige verhaal ben ik van Khajuraho naar Orcha gegaan op 08/03, 6 uur met de trein (met Merion & Catherine). De volgende dag nog wat mensen ontmoet, Sander uit t allermooiste landje van de wereld -> NL natuurlijkz! en Mary uit France.
Met hen uitgebreid ontbeten en daarna ben ik met Cathy de paleizen van de Maharadja gaan bekijken waar Orcha bekend om staat. Wat moet het vroeger een mooi complex zijn geweest aan sommige restanten/versieringen te zien die nog zijn overgebleven. Geen touwen of hekken die bepaalde gedeeltes afzetten, geen bordje met: verboden om aan de muurschilderingen te zitten...niets van dat! Zo slopen we door nauwe gangen en klauterden op trappen en ontdekten we het complex.
's Middags met Merion afgesproken omdat ik afscheid van haar moest nemen, ze moest weer naar Delhi omdat ze van tevoren in Canada al een tour had geboekt :(. Ze gaf me een ontzettend lief briefje wat ik lekr toch aan jullie laat lezen:

My dear Judith...
I'm so happy I met you in the Delhi airport...what luck for me.
I wish I could have known I would be sooooo incredibly lucky before I left Canada but you never know these things.
You are an awesome travel partner and I don't think you annoyed me once, he he he!
I can never forget our pictures-of-a-million-faces (I hope you continue), your lovely voice, and the fact that, so quickly, we could talk about our bodily functions. Remember: be safe, be married and ME! Merion.
Lots of love, Merion Hodgson from Canada
(where you should come someday and of course you can't forget a facebook friend...)

En toen tuktukte ze weg....'s Middags met de nieuwe groep naar de rivier geweest waar we wat hebben gechilld met een Sadhoe en een aap die de net gekochte souvenirs van Cathy pikte haha. Ook naar een complex geweest van 4 paleizen, nu spookhuizen, naast elkaar waar op de daken veel gieren zitten. Vreemde vogels ;)! 's Avonds tot diep in de nacht gekletst over van alles.

10/03 ben ik met de Franse ladies in een vet opgepimpte tuktuk met stereo installatie naar het treinstation gereden om naar Agra te gaan! Lekker meegebrult met de Indiase hits van het moment (geen idee welke) met de bijbehorende soepele en sensuele moves hihi. Relaxte treinreis gehad met natuurlijk weer wat praatjes met nieuwsgierige mannen (zoals ook op straat/restaurants/internet cafe's ed.), met dezelfde originele openingszinnen: Which country you from? The Netherlands.What is your name? Judith. What? Judith. Yoeddit? Yes Yoeddit! Where are you goin? Agra. You have a boyfriend? No. Husband? Yes. Where?. Where what? Where is your husband? ....blablabla.
Af en toe maak ik het ze lekker moeilijk, ligt helemaal aan de bui waarin ik ben en met wie door belachelijk lange namen te verzinnen of een onbekend land te noemen waar ik 'vandaan' kom.
Op straat en in de trein zagen we al wat mensen met verfvlekken op hun gezicht en kleren, het teken dat het Holi (kleuren)-festival in aantocht was!! 's Avonds in Agra aangekomen en hadden een hostel met uitzicht op de TAJ MAHAL, vetje mooi en indrukwekkend!

11/3 HOLI TIME! Een festival waarbij uiteraard lekker eten en drinken hoort maar ook smijten met kleurenpoeder in alle kleuren van de regenboog in combinatie met water (in flessen/waterballonnen/waterpistolen). Wat voor kleren moet ik aan....hmmmz mijn bruine joggingbroek (vond ik toch al niet mooi) en een oud t-shirt van de jongen achter de receptie gekregen. Ik was klaar voor Holi. YES! In mijn enthousiaste bui naar de kamer van de Franse ladies gegaan. Waren ze klaar maar in hun nette kleren ...NAJAAH! Jullie weten dat ik in bepaalde situaties best overtuigend kan zijn dus zij omkleden...Nu echt HOLI TIME! Ali de manager was zo aardig om als eerste onze gezichten te bekladden met rood. De hele middag zijn we bezig geweest waarbij er steeds meer mensen bij kwamen die Mary en ik te 'grazen' namen met onze kleurwatertjes. Van rood naar geel naar blauw naar paars naar groen, zo eindigden we bijna als schilderij. Er kwamen 3 Franse jongens bij: Paul, Barnabe en Jeremy die met 2 motors door India reizen, Evan uit Australie, Tomas uit Slowakije, Eduard en Kasper uit Polen etc. Iedereen ging iedereen te lijf. De middag eindigde toen er een tv-ploeg binnenkwam die wilde filmen hoe buitenlanders Holi vieren. Wij weer elkaar besmeuren, ik en Jeremy hebben nog een interview gedaan (wat ik liever niet wil zien maar eigenlijk wel....wat vertelde ik een lulverhaal echt te erg haha) met een shot waarbij ik en Jeremy als een overgelukkig knuffelend koppel te zien zijn.

Ik heb daarna letterlijk onder de douche gestaan totdat het koude water op was en nog had ik blauwe en gele plekken op mijn lichaam. De avond eindigde met een romantische zonsondergang @ de Taj Mahal. Waarbij Jeremy spontaan een lied inviel over de Taj Mahal, dat ging zo (heeft t in mijn boekje geschreven):

The "TasMahal" song

Oh TasmaaHAAAAAL, you feel so lonely in the night.

Oh TasmaaHAAAAAL, you feel so lonely in the sky.

Oh TasmaaHAAAAAL, you feel so lonely in the dark.

But TasmaaHAAAAL, we're still here for you.

Je begrijpt, je had erbij moeten zijn: de melodie, de valsheid is met geen pen te beschrijven haha.
K ben uiteindelijk met de guys tot half 5 's nachts op het dakterras met rum/cola geeindigt.

12/03 donderdag....wat voelde ik me beroerd! Ontzettend leuk gehad maar met een maag waar niet zoveel in zit en wat nog wat raar reageert op het Indiase eten zijn 4 rumcola's niet aan te raden. Toch vroeg opgestaan en met Mary de Taj Mahal bezocht, gelukkig voor de grote groep toeristen aan. De dag verder besteed met kletsen met de mensen die ik ontmoet had. 's Middags ben ik voor de eerste x in mijn uppie naar het Agra Fort geweest. 's Avonds bij de Guru gezeten met de groep. Een guru is zoiets als een leider van een bepaalde wijk waar mensen heen kunnen gaan voor hulp of eten en die een aantal kinderen onder zijn hoede heeft aan wie hij 'les' geeft. Deze guru liet in zijn kleine boekwinkeltje bier/wodka en joints aanslepen toen wij er waren, werd weer een gezellige avond.

Vrijdag rustig aan gedaan. De Guru wou met onze groep naar een tempel in Agra. Ik met Mary en Jeremy in de riksha, Jeremy tussen ons in. Vraagt de chauffeur of Jeremy wil rijden. Jeremy, al rijdend en via de buitenkant van de riksha naar voren stappend, stapt mis. Weg Jeremy! Jeremy viel languit op zijn buik op de weg...Jemig man wat schrokken we! Jeremy kwam er al snel aanlopen met een schrikkerig lachje, had wat schrammen opgelopen en een pijnlijke teen. De verdere reis hebben we er flink om gelachen. Pechvogel Jeremy had nl al 2 x eerder een ongeluk met de motor gehad en 1 kan ik jullie eigenlijk niet onthouden...Paul had nl een lange plastic buis gevonden op een dag en was daar de hele dag helemaal blij en gelukkig mee aan t didgeridoo-en geweest. Hij wou m mee dus Jeremy had m achterop zijn motor (staand) toen plotseling tijdens het rijden de buis loskwam en in de grond stak. De voorkant v/d motor omhoog en Jeremy ook haha. Wat 'n verhaal!
's Avonds bij Guru gezeten. Oh wat heb ik gelachen. Die man had een uitspraken en kon niet zo goed Engels...had t op moeten nemen! Hij had ook een speciale Lassi (soort yoghurt) laten maken met iets wat lijkt op wiet...geproeft en zeer smakelijk, niet zo veel van gemerkt.
Zaterdag afscheid genomen en afgesproken dat ik de Fransmannen in het noorden van India over een maand weer ga zien. Ben benieuwd of het lukt! Met Evan, Eduard, Thomas en Kasper naar Fatehpur Sikri (ghost town) gegaan. Leuk maar vond het niet heul bijzonder.

Zondag in 5 uur naar Jaipur gereisd waar we 's avonds terecht kwamen in een huistempel bij een gezin met 5 dochters die me een Indian make over gaven, compleet met paarse nagellak, henna tattoe op mijn arm, eyeliner op en in mijn oog, roze oogschaduw, rode stip om mijn hoofd, 3 kleine zwarte stipjes op mijn kin (voor geluk uhuuuu) en rouge. Je begrijpt ik kon geen nee zeggen.

Maandag 16/3 ontbeten bij de Mac Donalds..hoe fout!! Met een Big Maharadja Mac (hihi echt waar). 's Middags geluncht bij de family van gisteren en de stad bekeken met Evan.
Dinsdag naar Rhantambore gegaan wat beroemd is vanwege zijn National Park. Het lijkt nu we in Rajasthan zijn er nog kleurrijkere mensen rondlopen. Veel vrouwen die getrouwd zijn hebben een grote gouden ring door hun neus met diamanten ed. en mannen hebben hier vaak een gekleurde tulband op hun hoofd in fel geel, verschillende kleuren, bloemmetjesmotief noem maar op.

Woensdag en donderdag waren chill out dagjes in t hotel MET ZWEMBAD!!!
Vrijdagochtend vroeg ben ik met Evan naar het Park geweest in een soort open safari bus waar we 2 tijgers hebben gespot, vet cool en veel geluk daarmee gehad!

Vrijdagmiddag aangekomen met de boys in Bundi. Wat een leuk plaatsje! Niet smoordruk zoals in Jaipur maar een dorp met smalle straatjes, blauwe/roze en witte huizen en vriendelijke mensen. We kwamen terecht in een kleine guesthouse van 7 kamers bij mama (zoals iedereen haar noemt) en haar dochters. Geen man komt erbij te pas met het runnen van de guesthouse. Daardoor is dit guesthouse beroemd omdat het gewoon niet voorkomt dat vrouwen dit doen. It's a mensworld in India maar dis helemaal GIRLPOWER!! Kreeg gelijk al de 1 maand oude baby van de dochter in mijn armen...wat ik natuurlijk niet erg vond...ZO LIEHIEEEF!
Zaterdagochtend met een Australisch koppel: China en Trudy en een Engelsman Richard het paleis bekeken wat erg mooi was en 's avonds de zonsondergang met hen en een Amerikaan Abraham bekeken vanuit het ford op de heuvels na een heftige klimpartij.
Vanochtend (alweer zondag!) met een Indiase gids en Abraham op de motor, gezellie met zijn 3-tjes en het Australische koppel op hun eigen motor een sightseeing trip gedaan in en om Bundi.

Tis weer tijd om naar mama te gaan ;)! Big kiss,

Juut

  • 22 Maart 2009 - 16:20

    Jeannette:

    Meiske meiske, ik wou dat ik even bij je was om alles eens in het echt te zien en mee te maken. Ik ben ervan overtuigd dat je geen spijt hebt van je beslissing om deze reis te maken. Wat een wereld van verschil! Geweldig lijkt het me, om het zelf eens mee te maken.
    Veel plezier en geniet van elk moment!
    Lfs, Jeannette

  • 22 Maart 2009 - 16:37

    Bas:

    Hoi Judith,
    Je maakt veel leuke dingen mee zo te lezen :-)
    Geniet er van en have fun!!
    Groetjes x Bas

  • 22 Maart 2009 - 16:39

    Stefan & Carmen:

    Wow, wat weer een super verhaal zeg! Heel erg leuk om te lezen en we zijn blij te horen/lezen dat je je zo goed vermaakt.

    Geniet er lekker van! :)

    Dikke zoen,
    Stefan & Carmen

  • 22 Maart 2009 - 17:04

    Linnie:

    Daaag Juditskaaa,
    Zoow, ik heb je verhaal even gelezen tijdens mijn momentje op de bank, onder het programma Life and Cooking! Nadat ik vanmiddag een visje ben gaan eten in Laauwersoog achterop de motor! Eindelijk Lente hier! Heerlijk! Maaruh..ik kan alleen maar 1 ding zeggen over je verhaal: I'm Fucking Jalous!!! Beetje een leuke aussie guy?? hihi!! Sorry, je kent me. Meid, blijf genieten! Leuk om even weer wat van je te lezen. MISS U Honey!

    Big hug, Lots of Love
    je vriendinnetjuhh

  • 22 Maart 2009 - 17:14

    Bengie:

    Supertofvet!

    Gelukkig luister je toch nog wel naar me;)

    X

  • 22 Maart 2009 - 17:20

    Sofie:

    Heej juut,

    Wat leuk allemaal weer, wat een verhalen. Grappig, ik heb hier ook holy paghwa gevierd... heel leuk feest, denk dat het bij jullie alleen uitgebreider was.... hier zijn de hindoestanen maar 1/5 van de hele bevolking... geniet er nog lekker van!

    liefs,
    Sofie

  • 22 Maart 2009 - 18:05

    Mam:

    hallootjes. alles goedsie je beleeft lekker veel meisie.je hebt je draai wel gevonden,blij dat je ook veel mensen ontmoet.leuke fotoos dank je nu krijgen we er een beetje een beeld van,van wat jij allemaalllll meemaakt. love you en blijf GENIETEN Liefs mam xxx

  • 22 Maart 2009 - 19:52

    Hennie:

    Hee lieverd
    Ik heb weer met veel genoegen je verslag gelezen..............hier is alles goed.......doe voorzichtig hoor!!!
    Liefs Hennie

  • 22 Maart 2009 - 22:03

    Papa Pierre:

    Lieve schat wat beleef jij veel en wat een mooie verhalen, zou er heel graag bij willen zijn. Keep on writting, lovin it Kussies Papsie Pierre

  • 22 Maart 2009 - 22:30

    Bert:

    he meissie wat een verhalen allemaal zeg . ik ga ze allemaal echt wel lezen hoor , heel interesant meid.Heb respect voor je dat je deze reis toch hebt doorgezet om het te doen . Ik wens je heel veel plezier ,maar ook zeker veel sterkte met de tijden dat je het thuisfront af en toe eens gaat missen . Ik denk aan je hoor , doe voorzichtig meid. liefs Bert XXX

  • 23 Maart 2009 - 09:00

    Marijke:

    Oooh wat een mega motherfucking heerlijkheid!! reizen, chillen, reizen, chillen, reizen!
    HOU VAN JE!! MIS JE!!
    Dikke KUS!

  • 23 Maart 2009 - 10:39

    René:

    Hey Meis,

    Het is dat ik met mijn ogen dicht slecht kan lezen.. je enthousiasme maakt het bijna een visueel reisverslag. Zo genieten we ondanks onze collectieve jaloezie natuurlijk toch lekker met je mee!! Take care,

    Liefs,
    René, Marielle & Lisanne!
    (Lisanne geeft net aan dat ze ook wil reizen..blij dat dat nog even duurt haha)

  • 23 Maart 2009 - 12:38

    Florin:

    Heeey juuud!
    nou ik vond het weer een top verhaal onder het genot van een kopje koffie:D.. heerlijk om ff te lezen wat je allemaal doet;) en vet gaaf wat je allemaal beleefd!!! ik wil hier ook met verf smijten!! geweldig!
    nog bedankt voor je krabbel!!!! vond ik echt leuk!
    nou have fun!!!!!
    dikke kus (K)

  • 23 Maart 2009 - 16:56

    Sabiena:

    Ey Judith!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen Je hebt het echt geweldig naar je zin zo te lezen!
    Echt prachtig die foto's met dat verf. Lachen! Nou ik zou zeggen geniet en have fun!

    Liefs Sabiena

  • 23 Maart 2009 - 19:04

    Henriette:

    Leuk,leuk,leuk...
    Geniet elke keer weer van het lezen van jouw verhalen.
    En de foto's zijn ook errug leuk.
    Zo te lezen geniet je er enorm van.
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verhalen.

    Liefs x

  • 24 Maart 2009 - 18:45

    Josien:

    He laiverd! Wat leuk om weer van je te horen! Wat heb jij het daar super cool zeg, helemaal jaloers!:) Wat ontzettend leuk dat je daar nu steeds met een groep bent, super! Hebben we niet het gevoel dat je daar alleen in je uppie rond loopt daar. En ook hele mooie foto's, wauw! Kijk m'n ogen uit! Even een nieuwtje van mij; 9 april wordt ons huis al opgeleverd! Yes, al veel eerder klaar dan dat ze zeiden! Dus hier ook alles goed! Meis, ontzettend veel plezier daar!

  • 25 Maart 2009 - 10:37

    Nard:

    Hoi Judith.
    Heb weer vol bewondering je verhaal gelezen. het is super wat je allemaal beleeft en meemaakt en het houd verlopig niet op.
    Misschien `n tip voor jou als je in Bombay bent, ga eens naar de torens der stilte of laat je eens informeren daar door de bevolking.
    In het kort er is een religie dat zijn Parseeers en die mensen vertrouwen zijn dode lichaam niet toe aan water aarde of vuur dus daar hebben hun z`n torens voor. Het is voor ons wel luguber maar we moeten hun z`n denk wijzen ook accepteren. Probeer zo veel mogelijk te beleven geniet er van.
    Lieve groetjes Nard.

  • 25 Maart 2009 - 12:57

    Marije:

    He Juut,

    IK BEN JALOEOEOEORS!!!! Wat klinkt het allemaal onwijs gaaf. Ik vind het echt super stoer dat je dit doet. Ik doe het je niet na, maar als ik het allemaal lees, zou ik het ook wel willen.

    Geniet nog maar veel van je reis.

    Liefs Marije

  • 31 Maart 2009 - 20:17

    Papa Pierre:

    De verhalen die jij schrijft zijn echt geweldig om te lezen, laat het natuurlijk aan iedereen lezen die op bezoek komt zoals de toneelspelers. Ben ook heel blij dat wij de algelopen zaterdag heel lang getelefoneerd hebben, fijn om jou stem weer te horen. Ga lekker door met genieten, blijf mooie verhalen schrijven dan blijft de herinnering leven. dikke KUS Papsie

  • 03 April 2009 - 10:41

    Laura:

    Dag lief,

    Je hebt het holi phagwa feest gevierd! Lijkt mij erg leuk.
    Nog plannen om vrijwilligerswerk te gaan doen?
    Geniet ervan en reisse!! Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Būndi

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 104417

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: