Mission: B.E.A.C.H. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu Mission: B.E.A.C.H. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

Mission: B.E.A.C.H.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 November 2009 | Australië, Cairns

Zo mensen en kinders! Hier ben ik weer met een verhaalke, leuk hea?
Ik wil jullie allereerst bedanken voor alle laive mailtjes en berichtjes die ik nog steeds krijg.
Want daar word ik hartstikke blij van! Fijn dat jullie me nog niet vergeten zijn ;).
Ik ben nu alweer 8,5 maand aan het reizen -> 3,5 maand te gaan en ik vind het heerlijk! Zo blij dat ik toch de stap heb genomen om mijn droom waar te maken. Dat is de beste
beslissing ooit geweest!
Natuurlijk mis ik jullie: mijn familie, vrienden en vriendinnen thuis.
Heb zin om jullie weer te zien en te overladen met knuffels en kuzn! Tijd gaat sneller dan je denkt dus voordat ik er erg in heb zal de tijd ook weer komen om naar huus te goan. Maar eerst nog even flink FLINK genieten in het land van de kangaroos, koala's, surfdude's en stoere cowboys. Okeee dan: mijn verhaal van de afgelopen 3 weken ->

De afgelopen 3 weken heb ik in Cairns en bij JJ's backpackers hostel de boel onveilig gemaakt.Min of meer bestonden mijn dagen voornamelijk uit naar de lagoon (heerlijk zwembad aan het strand)
gaan om mijn witte pensje bij te kleuren in de zon. Dat was nodig na alle voorgaande landen omdat mijn
body er niet erg sexy meer uitzag ivm dat ik alleen mijn armen, nek en hoofd door de zon kon laten beschijnen. Boerenbruin noemen ze dat ook wel ;). Dus werk aan de winkel! Jammerdebammer kan niemand hier de zee in vanwege krokodillen die hier rond schijnen te zwemmen.
Ook ben ik hier alle parties zo'n beetje afgegaan. Fijn hoor om hele nachten lang weer gek te doen op de dansvloer, ik hou dervan!
Op 29 oktober ging ik met de Engelse Jen en Kirsty naar de Woolshed bar.
Hier gaan we elke avond heen om ons gratis maaltje te eten. Dit is niet heel divers. We kunnen kiezen uit spaghetti napolitana, spaghetti bolognese, spaghetti met groente/kaassaus of chilli con carne met rijst. Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik nu na 3 weken geen spaghetti meer kan zien !!!!!!!!! We kunnen ons maaltje ook upgraden, als we wat extra betalen kunnen we aan de nacho's
ed. maar tja ik ben en blijf een cheap ass backpacker. Mijn geld vliegt er door heen in dit dure continent! Dus moet er bezuinigt worden en neem ik toch maar weer een gratis maal.

Nouja in ieder geval ontmoetten we die avond ook 2 andere Engels meiden die ons hun roze armbandjes gaven om
gratis champagne te krijgen, YEAH! Die champagne werd uitgedeeld door 2 appetijtelijke half naakte bartenders, heus nie erg! Uiteraard ben ik met deze mannen, nog even op de foto geweest terwijl ze me optilden en me op de wang een kuske gaven. OEH!
Op de 31ste stonden de bars in Cairns helemaal in het teken van Halloween. Jen, Kirsty de Engelse Sara en ik wilden dit niet vieren in onze gewone kloffies dus scharrelden we wat dingen bij elkaar en helemaal uitgedost: ik als piraat met ipv hand een haak, ooglapje op mijn hoofd, tattoes en getekende snor en baardje en Jen en Sara als heks met spinnenrag en spinnen over zichzelf gedrapeerd plus punthoed op en Kirsty als fallen angel met een krans boven haar hoofd, gingen we naar de Heritage bar en de Woolshed. Superveel lol gehad en iedereen was verkleed tot op de dj aan toe die als zombie met een bloederig half afgehakt hoofd zijn nummers stond te mixen.

2 November ging ik met een groep Engelse meiden met ook J. K. en S. naar de backpackers bingo in de Woolshed. Jahaaa de BINGO je hoort het goed! Nooit gedacht dat ik dat zou gaan doen tijdens mijn reis.
Die avond zaten we vlakbij de quizmaster die mij er steeds uitpikte om zijn vragen op af te vuren, heel leuk!
"Ladies and gentlemen, boys and girls I want to introduce to you this girl -> what is your name sweetie? -Judith-. Aaah Judith! Where are you from? -Holland-. Everybody give a warm welcome to Judith! So Judith, what does your mother say to bring with you on your holiday? -A condom!- No Judith! A toothbrush! Does size matter Judith? -No of course not!- etc. Haha, errug grappig. Met de bingo hield Beau de quizmaster elke keer een voorwerp die je op vakantie meeneemt uit zijn reistas en die moest je dan weer afkruizen op je kaart en als je 5 op een rij had moest je BINGOOOOOOOO schreeuwen en keihard naar voren rennen. Natuurlijk heb je dan nog niet gewonnen, je moest eerst een schaamtevolle opdracht doen. Bijv.: het spel gay chicken waarbij je met iemand van hetzelfde geslacht tegenover elkaar komt te staan en steeds dichter naar elkaar toe moet hangen om elkaar te zoenen. Degene die het eerst achteruit deinst is de loser. Een ander spel is om zoveel mogelijk sexuele posities doen met een vriend/vriendin in 30 seconden of met 4 personen een danscompetitie waarbij 1 persoon 45 sec. op rapmuziek moest dansen en 1 op western, 1 op techno en 1 op stripmuziek. Vet lachen! Sara die aardige meid had op een gegeven moment bingo en ze koos mij uit om de opdracht mee te doen. SJIT hee! Dat resulteerde in dat we tegen elkaar moesten strijden en de Woolshed door moesten rennen om zo snel mogelijk een bh, condoom en g-string te verzamelen. Sara won hierbij en voor de rest van de avond zaten S. en ik aan de vette gratis cocktails die zij had gewonnen en een gratis shirt. Dat dan weer wel!
Op de dinsdag wordt in de Woolshed de World Goldfish Competition gehouden waarbij je goudvissen kunt kopen met namen zoals Jaws die tegen elkaar moeten zwemmen en je een geldbedrag kunt winnen. Daar ben ik 1 x geweest. Ze verzinnen wat! En in de Heritage hebben ze dan teapot tuesday waarbij je voor 5 dollar een cocktail in een teapot met shotglaasjes kunt bestellen.
Op de donderdagavond organiseert JJ's een barbie night. Australische slang voor barbeque met heerlijke stukjes kangaroo, kip en steak met heerlijke salades en na afloop een quiz en tafeltennistoernooi.

Ik zeg: "Zo komt Judith de tijd wel door ;)!".

Ook heb ik de Nederlandse Femke ontmoet met wie ik naar Cape Tribulation ben geweest. We hadden elkaar nog maar 5 minuten geleden ontmoet toen we besloten om gezellig saampjes de trip te maken. Zo gaat dat!
Vrijdags werden we met de bus opgehaald en stopten na een tijdje rijden bij de Daintree River om op een boot krokodillen te gaan spotten. Na 2 minuten zagen we 'Scarface' al voorbijdrijven, een mannetjes croc van rond de 90 jaar. We zagen nog een slang die zich probeerde te verschuilen in een boom en we zagen nog 2 vrouwtjes krokodillen. Daarna gingen we met onze vrouwelijke chauffeur/gids de jungle in en maakten een boardwalk waarbij ze ons verschillende planten aanwees en iets over hun geneeskrachtige werking of hun gevaarlijke uitwerking vertelde. Ook vertelde ze ons over de dieren die in de jungle leven. Onder andere over de aparte cassowarie waar ik nog nooit van gehoord had. Een reusachtige vogel, lijkend op de struisvogel met een hoorn op zijn blauwrode hoofd en zwarte verenpak. Helaas hebben we deze rare vogel niet gezien. Ook zagen we een enorme spin hangend tussen de takken. Terwijl we druk bezig waren om hiervan een foto te maken richtte hij ineens zijn kont op en spoot een vette straal gif op ons af!! Zelf de gids schrok hiervan, dit had ze nog nooit meegemaakt zei ze. Haha!
Aangekomen bij ons hostel die midden in de jungle van Cape Tribulation lag, gingen we gelijk naar het mooie witte strand met palmbomen om daar rond te wandelen. Hierbij ontmoette ik de Nederlandse Jesper die ons vergezelde naar het uitzichtspunt. Ook ontmoetten we 2 andere Nederlandse dames. Dus 's avonds en de volgende dag hadden we een gezellige Nederlandse groep bij het eten.
Na het eten 's avonds gingen Femke en ik, de Nieuw-Zeelandse Anna en de Duitse Leah op zoek met onze super aardige en deskundige mannelijke gids naar insecten, vogels, slangen, spinnen en leguanen op een nachtelijke wandeling door de jungle. Het regende dat het goot de meeste tijd dus gingen we in onze poncho's en ik in een vuilniszak gekleed met onze zaklampen de jungle in. De regen maakte het nog spannender en op het einde toen we door en doornat waren hadden we 5 leguanen gezien, een witte slang die we ook hebben vastgehouden, 2 gifgroene boomkikkers, een paar grote ranzige wolfspinnen, vette sprinkhanen en slapende vogeltjes hoog in de takken. Een leuke excursie!!

De volgende dag liepen Fem en ik nog een heel stuk over het strand op zoek naar schelpjes en foto's makend van elkaar. Om 13:00 werden we weer opgehaald en reden naar de Mossman Gorge. Een rivier waar je in kunt zwemmen. Stopten bij een lookout point, zochten naar mango's bij wat mangobomen en stopten bij een kangaroo farm.

Zondag 8 november gingen Femke, Jen en ik naar Fitzroy Island. Op de heenreis was het weer slecht -> regen en harde wind en dat merkten we duidelijk aan onze veerboot. Op het einde van onze 1 uur durende tocht zat ik met een groen hoofd en ademend in een papieren zak en was ik blij dat we gearriveerd waren. Het weer was niet super die dag maar toch hadden we veel lol. We wilden snorkelen maar daarbij moesten we een stingersuit aan vanwege het stingray (gevaarlijke roggen) seizoen. We haalden onze spullen op bij een erg flirterige Ozzie waarbij we lekker terugflirtten. Dit zorgde voor een hilarisch tafereel. We deden deze pakken aan in de kleedkamer en schoten in de lach bij het zien van onze niet sexy verschijning in dit pakkie. Ik kreeg een inspiratie en begon te zingen: "I'm too sexy for this suit...." dit resulteerde uiteindelijk in dat Femke met haar camera een filmpje maakte van ons lopend uit de kleedkamer met onze vinnen, stingersuits en snorkel+bril op terwijl we zongen "I'm too sexy for this suit...etc.". We lagen in een deuk toen we ons filmpje terugzagen! Fem had het briljante idee om dit op youtube te zetten maar toen ik haar met de dood bedreigde zei ze dat ze het niet zou doen.....hopelijk. Toen we zo bezig waren kwam er een groep mensen aan die ons vreemd aankeken en een man naar ons riep: "Are you filming your native rituals?" Hahaha goeie grap!

Toen we uiteindelijk na al dit gingen snorkelen zagen we supermooie verschillende kleuren koraal en allerlei soorten en maten vissen. Ook gingen we op pad in een boot met glazen bodem en lagen lekker op een verlaten strandje in de zon die gelukkig nog wel even verscheen.

Op 11 november vielen ik en Fem zingend en met 10 ballonnen de kamer van Jen en ThirstyKirsty in omdat het Jen's 31ste verjaardag was en hadden de lieve eigenaars Simon en Tracy nog een lekkere taart gekocht die we samen opsmikkelden.

Vrijdag de 13e whaaaaaaaaaaaaaaaaa. Gingen Kirsty en ik naar het plaatsje Kuranda. Op de heenreis gingen we met een oude gerestaureerde trein en op de terugreis met de skyrail waarbij we over de metershoge bomen 'vlogen' door het beschermde junglegebied. Mooi man! In Kuranda liepen K. en ik over verschillende marktjes waar Kuranda bekend om staat en gingen we naar de Venom Zoo. Geen lieve koala's of kangaroos voor ons maar gevaarlijke en giftige beesten!
Daarbij verbaasde ik mijzelf door met zwetende handjes een dodelijke tarantula en een giftige schorpioen op mijn hand te hebben, een grote blauw tong en een roze tong salamander vast te houden en een black headed python om mijn nek, half wurgend, te hebben. Gaaf hoor! Fijn gevoel om zo'n slang vast te houden en dan ben ik bang voor vlinders! Apart kind dat ik ben...

Zondags deed ik ook iets wat ik al heel lang wou. Namelijk SKYDIVEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik kan het niet helpen ben er nog steeds extreem enthousiast over als ik aan de sprong terugdenk.

Samen met de Finse Eerik die zo nerveus als een kanarie was en met Fem als onze supporter en camaravrouw op het strand meeging, reden we in 2 uur naar het mooie Mission Beach toe. Eerik maakte me een beetje nerveus in de bus maar eigenlijk was ik nog heel relaxt. Ik ontmoette mijn springpartner genaamd Ben en het was pas toen we in het vliegtuig zaten en de deur omhoog werd geschoven dat ik echt zenuwachtig werd. Ik had op het laatste moment besloten om toch een dvd opname te hebben en foto's van mij te laten maken waar ik uiteindelijk toch wel heel blij om ben dat ik dat heb gedaan. De sprong ging zo snel voorbij!! We vlogen over het Great Barrier Reef -> superhelder blauw water waarbij Ben een paar close-ups maakte van mijn nerveus hoofd toen hij mij heel stevig vastsnoerde aan hem, mij de laatste instructies gaf: "voeten zover mogelijk onder de buik van het vliegtuig houden, je hoofd achterover op mijn schouder leggen, je harnas vasthouden, lachen naar de camera en dan springen we vanaf 4,5 kilometer". EITJE! Ik stierf al bijna toen ik op de rand van het vliegtuig zat in de koude lucht met heel ver onder mij het water maar toen ik sprong werd dit gevoel tienmaal verdubbeld.

WAT...............................................................EEN.............................................HEFTIGHEID.............................................................

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik kan dit gevoel gewoon niet beschrijven. Het gaat zo snel! Mijn hart zat in mijn keel toen Ben ons eruitgooide. Al het wind dat je tegemoet komt met weetikveel hoeveel kilometer per uur. Je gezicht komt in plooien te zitten die je normaal zelf niet kunt maken. Wat heel leuk is voor de dvd opname. Op mijn oren stond een druk wat best veel pijn deed. En je gaat met een noodgang richting aardoppervlak waarbij ik een geluid uit mij perste wat ik zelf nog nooit had gehoord.

Dit is de vetste kick die je ooit kunt krijgen. NIET NOR-MAAL!

Na 10 seconden kon ik mijn armen vrij maken en gebaarden ik en Ben enthousiast naar de camera die hij in zijn hand hield.
Na 1 minuut vrije val, wat leek op 5 seconden, opende Ben de parachute en werden we naar boven gelanceerd. Nadat ik mijn oren had geklaard werd de pijn minder. En kwam er een rust over mij heen omdat al het druk en de wind weg was. Na een paar seconden van verbouwereerd zijn. Werd ik helemaal gek. WHOOEEEEEEO YES WHAAAAAAAAAAAAAAA FUCKING AWESOME waren een paar woorden die ik in al mijn enthousiastheid eruit gooide. Ik vond het zo vet!!! Van Ben mocht ik nog even sturen en een paar rondjes maken en we het strand alweer in zicht kregen. Femke stond op het strand omdat ze foto's van ons wou maken en toen ik haar zag schreeuwde ik:" FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEMKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE" vetje hard. We landden op het strand en toen Ben mij van zich af had gesnoerd omhelsde ik hem en stond te springen en te juichen.

Ik wacht nu nog op de dvd en ben zo ontzettend benieuwd naar hoe dat geworden is! Als jullie het gaan zien weet ik zeker dat jullie buikpijn van het lachen gaan krijgen. Ik sta vast zo beroerd en met zo'n raar gezicht op de film, dat wordt ongetwijfeld HILARISCH.

Nou poeperds,

ps Ik heb bij dit en de vorige verslagen van Hongkong, Mongolie en mijn beide verslagen van Japan EINDELIJK wat van mijn foto's geplaatst. Nieuwsgierig? Kijken maar!

pps oh ja en ook een filmpje die Eerik gemaakt heeft op het strand van voor onze sprong.

• 16 November 2009 - 08:00

Jeannette:

Hé Judith,

Mèn, wat zie je toch veel(en wij op deze manier ook)! Ik heb net je foto's bekeken en ze zijn prachtig!
    Geniet van je tijd in Australië, héél veel plezier toegewenst. Goed op jezelf passen.

Liefs, Jeannette

• 16 November 2009 - 12:05

Hennie:

Hee Schat

Gaaf hé zo'n prarachuutvlucht en weer met de beide beentjes op de grond terecht komen.
    vind dat je maar enge beesten in je handen houd.....niks voor mij maar zo te zien geniet je er enorm van en vond je er op de video ook super goed uitzien...
    Hier gaat alles z'n gangetje....al ligt op dit moment Hans in het ziekenhuis met een dubbele enkelbreuk waaraan hij zondag is geopereerd en nu een paar maand aan bed is gekluisterd.....
    Ook vader van Gionne ligt in het ziekenhuis heeft 3 weken terug een longtransplantatie gehad en gaat nu de goeie kant op was wel heel spannend.
    En at last....deze dame is al een paar week thuis heb de Mexicaanse griep maar nu aan de beterende hand..
    Weet je weer een beetje van de familie pas goed op jezelf xxx
    Liefs Hennie

• 17 November 2009 - 15:31

Carmen:

Geweldig mooie foto's!!!

• 18 November 2009 - 16:02

Linda:

Daaag Pluizebol!!! Ik heb van de week al stiekum al je picas bekeken op de site, zherr shön hoor wicht! Nu zal ik deze week es ff een poging doen om je verhaal van OZ es te lezen..zin an. Ik geef zaterdag mijn PARTY PARTY. Zal zeker op je proosten hoor! aai over je bolleke..kus kus lin

• 21 November 2009 - 12:25

Josien:

He lieverd! Het doet me heel erg goed dat je schrijft dat deze reis de beste beslissing ooit is geweest! Super! Wow, ik moet lachen om je verhalen, vooral om het sky diven...gaaf!!! Ben ook erg benieuwd naar je dvd! Ook leuk om je op de film te zien en je stem te horen. En hele mooie foto's!!! Lieverd, geniet daar in Australie! En ik kijk er al naar uit als je weer terug komt (hihi)
    Liefs Josien

• 28 November 2009 - 15:35

Stefan&Carmen:

Ah, had nog niet gezien dat er inmiddels ook weer een nieuw hoofdstuk was geplaatst... de laatste keer dat ik keek stonden alleen de foto's er nog. Net dus even onder het genot van een kopje warme chocolademelk (want daar is het hier weer voor!) lekker voor je verhaal gaan zitten... wat maak je toch mooie dingen mee, en wat ben je toch een stoere tjik! :)

Take care, enjoy, etc. etc. :-D

Dikke kus

• 29 November 2009 - 10:52

Tea:

Hoi, judith!
    Aussie girl, wat toch weer een ander land.
    Volgens mij ben je heerlijk aan het genieten en gelijk heb je.
    Hier is het maar een natte boel, dus daar mis je niets aan. Groetjes en ga maar lekker zo door.

• 29 November 2009 - 21:55

Papsie Pierre:

Hoi lieverd, Heel mooi verhaal weer, ga jij ook nog weer doen als je thuis komt , sky diven samen met Marijke en mij!!

Geniet er lekker van en blijf zo doorgaan. Dikke kus papsie

• 10 December 2009 - 04:10

Dynke:

Judith! Nog steeds in Cairns? Wat doe jij daar allemaal? ;) Wat zijn jou reisplannen? Ik denk dat ik half Januari begin met de oostkust trip. Misschien kunnen wel elkaar wel ergens meeten!
    Veel plezier!
    Liefs, Dynke

• 23 December 2009 - 05:47

Yvo Seldo:

=) X

• 23 December 2009 - 21:00

Papsie Pierre:

Hoi Juutje, heb je Dynke nog gesproken of gemaild?
    Wij hebben elkaar gelukkig de afgelopen week wel gesproken en daar ben ik weer heel blij mee. Mis nog jou verhaal van het Bungy jumpen! Blijf mou mooie verhalen schrijven.
    Dikke kus Papsie