Sponsor Actie Amigos Colombianos - Reisverslag uit Nieuw-Roden, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu Sponsor Actie Amigos Colombianos - Reisverslag uit Nieuw-Roden, Nederland van Judith Berghuis - WaarBenJij.nu

Sponsor Actie Amigos Colombianos

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 December 2011 | Nederland, Nieuw-Roden

Hallo lieve kennissen, vrienden en familie,

Zoals de meesten van jullie weten heb ik in 2009/2010 een jaar gereisd door o.a. India, Nepal, Tibet, Mongolie en Japan. Nog steeds heb ik last van reiskriebels. Daarom heb ik besloten om per 11 februari 2012 door Zuid-Amerika te gaan reizen en om op het einde van mijn reis 4 tot 5 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen. Na het bekijken en vergelijken van verschillende vrijwilligersorganisaties kwam mijn keuze uit op het project van Amigos Colombianos onder leiding van Frank van Rijn (http://amigoscolombianos.nl/)

Samen met de Colombiaanse organisatie Fundacion Hogares Claret zet Amigos Colombianos zich in voor de opvang van straatkinderen in Medellin, Colombia. Hun doel is om deze kinderen, vooral meisjes, de kans op een nieuw leven te geven.
Het project Amigos Colombianos bestaat uit 5 fasen:
•Het contact op straat (Inmiddels overgedragen aan de gemeente)
•Opvangcentrum (Inmiddels overgedragen aan de gemeente)
•Onderdak in het familiehuis (52 plaatsen)
•Casa De Egreso, begeleid-wonen-project
•Nazorg


Tijdens het hele traject, dat enkele jaren kan duren, is er veel aandacht voor het vormen van een toekomstbeeld, voor scholing en voor het leren om op eigen benen te staan.

Deze meisjes, zo jong als ze zijn, hebben al een erg zwaar en heftig leven achter de rug. Meestal zonder ouders of familieleden om op terug te vallen. Als ik in augustus aangekomen ben in Medellin wil ik gaan kijken welke meisjes in het tehuis ik kan gaan helpen door hen te laten studeren van het geld dat ik heb ingezameld. Ik wil hun leven een positieve wending geven door in hun toekomst te investeren.

Dit kan uiteraard niet zonder sponsoring. Daarom zou ik je willen vragen of je mij en daardoor de meisjes van Amigos Colombianos wilt sponsoren. Ben je enthousiast geworden van mijn verhaal en wil je direct een gift doen dan geef ik je hierbij alvast het speciale rekeningnummer: 661418316 tnv Judith Berghuis te Nieuw-Roden.
Mocht je geinteresseerd zijn in mijn reis en het vrijwilligerswerk in Colombia dan kan je kijken op de site van Amigos Colombianos en je kunt mij op deze site volgen. Op mijn waarbenjij.nu zijn nu alleen nog verhalen van mijn vorige reis te lezen als je klikt op profiel en dan naar mijn andere reizen gaat. Maar in februari komen hier nieuwe verhalen op te staan over mijn belevenissen in Zuid-Amerika :)!!

Alvast een hele fijne kerst toegewenst!

Groetjes,

Judith Berghuis
berghuisjudith@gmail.com

  • 16 December 2011 - 13:17

    Jeannette:

    Hé Judith,

    Wat goed van je meid!
    Jouw verhalen ga ik zéker weten weer volgen op deze site.

    Ik wens je hele gezellige feestdagen, een gezond, gelukkig, veilig en succesvol 2012 toe!

    Lieve groet, Jeannette

  • 18 December 2011 - 09:31

    Marian:

    Hey Judith,

    Wat een geweldig nieuws. Het lijkt wel of al mijn leeftijdsgenoten in ene vrijwilligerswerk doen. Ik wordt er zo onzettend blij van. Niet te geloven. We contacten wel!
    Liefs.
    Marian

  • 18 December 2011 - 16:07

    Nard.:

    Hoi Judith.
    Wat `n uitdaging ga je weer aan.
    Hopelijk is je Spaans goed want dat heb je daar zeker nodig.
    Ik ga je nu ook weer volgen en ik wens je heel veel succes.
    Ik zal tzt wel wat sponseren.
    Lieve groetjes Nard.

  • 20 December 2011 - 02:34

    Dynke:

    Lieve Judith!
    Dat klinkt weer als een fantastisch mooi avontuur! Mooi dat je daar ook vrijwilligerswerk gaat doen. Ik ga je zeker weer volgen. Heel veel plezier en succes bij de voorbereidingen en alvast een gelukkig nieuwjaar!
    Veel liefs en een dikke tut,
    Dynke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 104425

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 02 Oktober 2015

2 weken Iran

11 Februari 2012 - 11 Februari 2013

Rondreis Zuid-Amerika

01 Maart 2009 - 01 Maart 2010

Wereldreis

Landen bezocht: